Dit is het NOVA-archief. Vind en bekijk de NOVA-reportages, dossiers, en opinie-artikelen.

Persbericht: ID&T en Joop van den Ende gaan Europa veroveren met Sensation

10 apr 04

ID&T is een partnership aangegaan met Stageholding - het bedrijf van Joop van den Ende om de Europese dance-markt te veroveren. Dat blijkt uit een reportage van NOVA. Daarin wordt een beeld geschetst van 12,5 jaar ID&T naar aanleiding van het jubileumboek 'Release: Het verhaal van ID&T. Deel 1'.

Van den Ende's bedrijf Stageholding zal ID&T nog dít jaar gaan helpen met het organiseren van Sensation-feesten in Duitsland. Bart van Schrienk, lid van de Raad van Bestuur van Stageholding, is verantwoordelijk voor de samenwerking: "We houden van een avontuur en het volgende avontuur is met ID&T." ID&T leed eerder grote verliezen bij de organisatie van feesten in buurlanden. Duncan Stutterheim, CEO van ID&T: "Ik had dat echt uit mijn hoofd gezet, totdat Joop aan de lijn hing en zei: Duncan we moeten eens praten."

In Nederland wordt 'Sensation White' en Sensation Black' in de Amsterdam Arena jaarlijks door 74.000 dance-liefhebbers bezocht. Daarnaast is ID&T verantwoordelijk voor de organisatie van Mysteryland, Pleasuredome en Innercity. Afgelopen week presenteerde het bedrijf de plannen voor NJOY, een nieuw popfestival op het terrein van Six Flags.

Extra Informatie

Het NOVA Archief

Vind en bekijk de reportages die zijn uitgezonden in NOVA in het NOVA-archief.

NOVA Archief