Dag in de Branding presenteert nieuw werk van Louis Andriessen ‘Anaïs Nin’

07-02-2011

Op zaterdag 12 maart a.s. vindt in Den Haag de 19e editie plaats van Dag in de Branding, het Festival voor Nieuwe Muziek. Het centrale thema van deze editie is “liefde, taal, poëzie en expressie” - elementen die stuk voor stuk op een bijzondere en eigenzinnige wijze in het programma zijn verweven. Zo vindt bijvoorbeeld op het podium van het verbouwde Korzo theater de Haagse première plaats van nieuw werk van componist Louis Andriessen, Anaïs Nin. Andriessen componeerde het stuk speciaal voor zijn muze Cristina Zavalloni en het ensemble Nieuw Amsterdams Peil, naar de ongecensureerde dagboeken van de Franse schrijfster Anaïs Nin. Slagwerk Den Haag presenteert met ‘Phonoperformatik’ een programma rondom de werken van de Grieks-Franse componist Georges Aperghis. Dat het thema van deze editie ook andere grenzen dan muzikale overschrijdt, zal blijken uit het optreden van de Tunesische zangeres Ghalia Benali. Zij vertolkt in Theater De Regentes liederen van Egyptische zangeres Oum Kalthoum, een legende in de Arabische cultuur. Het Residentie Orkest speelt onder leiding van de ambassadeur van de eigentijdse muziek: dirigent, componist en pianist Reinbert de Leeuw. Ook hier is sprake van een première, namelijk van een concert voor altviool en orkest van de Australische componist Brett Dean. In samenwerking met het Residentie Orkest speelt het Master-Orkest van het Koninklijk Conservatorium Igor Stavinsky’s Jeu de Cartes. Deze Dag in de Branding wordt afgesloten in het Paard van Troje met een optreden van Kleine Viezerik, die onlangs in een duet met Willeke Alberti bewees dat hiphop een taal voor iedereen kan zijn.

 

Profiteer alleen deze week van een speciale G19 Early Bird-korting! || In de week van maandag 07 tot maandag 14 februari is het mogelijk je festivalkaarten voor de 19e editie van Dag in de Branding tegen een Early Bird-korting te kopen. Alleen deze week betaal je € 30 voor een passe-partout (ipv € 35). De actie is zoals gezegd geldig tot maandag 14 februari; de Early Bird-kaarten zijn verkrijgbaar via de website van Dag in de Branding | http://bit.ly/G19EarlyBird. Een passe-partout geeft toegang tot het volledige programma van Dag in de Branding.